تفاوت پمپ آب خانگی و پمپ صنعتی

پمپ های آب با توجه به کاربرد و ظرفیتی که دارند در دو دسته ی جداگانه ی خانگی و صنعتی تولید میشوند. نمونه های صنعتی این محصولات برای استفاده در صنایع و زمینه های کشاورزی مناسب بوده در حالیکه پمپ های آب خانگی برای مصارف در ساختمان های مسکونی طراحی شده اند.

معرفی انواع پمپ آب

در ادامه به بررسی انواع پمپ آب پرداخته و اطلاعات مفیدی در مورد تفاوت و کارایی آنها در اختیار شما قرار خواهیم داد. قبل از انتخاب این نوع از محصولات به شما پیشنهاد میکنیم که اطلاعات کاملی در مورد انواع آن به دست آورید تا بتوانید با توجه به نیازهای موجود مناسب ترین گزینه را در اولویت قرار دهید. پمپ های آب با توجه به کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی که دارند، توانسته اند بطور عمده در مکان های مسکونی و اداری و صنایع گوناگون مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل بازار فروش بالایی داشته باشند.

امروزه شرکت های مختلفی این نوع از محصولات را با در نظر گرفتن استانداردهای گوناگون، در کیفیت و ابعاد مختلف تولید میکنند. هر یک از انواع پمپ های آب با توجه به اصولی که در ساخت آنها در نظر گرفته شده است، دارای کارکرد متفاوتی هستند. در یک دسته بندی کلی میتوان پمپ های آب را در دسته ی جداگانه طبقه بندی کرد:

  1. پمپ آب خانگی
  2. پمپ آب صنعتی

پمپ آب خانگی

پمپ اب خانگی یکی از انواع پمپ آب میباشد که نیروی جریان برق را به نیروی مکانیکی تبدیل میکند و از اصلی ترین کاربرد آن میتوان به افزایش فشار آب در ساختمان های اداری و مسکونی اشاره کرد. این نوع از محصولات در ابعاد و سایزهای گوناگونی تولید میشوند و با توجه به کارایی که دارد، هزینه ی متفاوتی برای خرید آنها پیشنهاد میشود. کمبود فشار موجود در ساختمان ها با استفاده از این محصول براحتی برطرف میشود. امروزه در بسیاری از ساختمان ها به ویژه در کلانشهرها به کارگیری پمپ های آب یکی از الزامات اصلی برای اطمینان از انتقال آب به همه ی بخش ها است. پمپ های آب خانگی دارای انواع مختلفی هستند که از مهمترین آنها میتوان موارد زیر را نام برد:

  • پمپ آب خانگی بدون صدا
  • پمپ آب خانگی نیم اسب
  • پمپ آب خانگی یک اسب بشقابی
  • پمپ آب جتی یک اسب
  • پمپ آب خانگی یک اسب دو پروانه
  • پمپ آب خانگی یک و نیم اسب دو پروانه
  • پمپ آب خانگی دو اسب

پمپ آب صنعتی

پمپ آب صنعتی از دیگر انواع پمپ آب میباشد که با قابلیت ها و ظرفیت بیشتر در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار میگیرند. این نوع از پمپ ها نیز با توجه به کاربردهایی که دارند در مدل های مختلف تولید و به فروش میرسند. پمپ های آب صنعتی بطور عمده در کارخانه ها، زمین های کشاورزی و صنایع مورد استفاده قرار میگیرند. این نوع از محصولات با توجه به این موضوع که باید فشار آب را برای مسافت طولانی و مقدار زیاد تحت کنترل قرار دهد بطور عمده در ظرفیت های بالا تولید و طراحی میشوند.

قابلیت های ویژه ی آنها سبب شده که پمپ های صنعتی گزینه ی مناسبی برای مصارف مختلف باشد. بعنوان مثال برای تامین آب برای آتش نشانی این نوع از محصولات میتواند بسیار کارساز باشد.

تفاوت پمپ آب خانگی و صنعتی در چیست؟ انواع پمپ آب با توجه به کاربرد آنها در استانداردهای مختلف ساخته میشوند. پمپ های خانگی در مقایسه با پمپ های صنعتی معمولا در ابعاد و ظرفیت های کوچکتری تولید میشوند. نمونه های صنعتی این نوع از محصولات دارای کارایی و قابلیتهای بیشتری هستند زیرا قرار است از آنها در مقیاس های بزرگتری استفاده شود.

هر کدام از این محصولات با توجه به نوع کاربردی که دارند گزینه ی مناسبی میباشد. بمنظور بهره مندی از کارایی آنها بطور مطلوب به شدت پیشنهاد میشود که فروشگاه های معتبر را هدف قرار دهید تا بتوانید محصولات اصل و با کیفیت را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید